Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Friday, January 18, 2013

Bantuan Persekolahan RM100: Terima Kasih PM @NajibRazak Janji Ditepati #TolakPR #BN4WP @Segambut13


Penyelaras BN Segambut sewaktu penyampaian Bantuan 
Persekolahan RM100 di SK Segambut


Pembentangan Bajet 2013 telah memperlihatan kerajaan memperuntukkan sebanyak 540 juta ringgit sebagai pembayaran bantuan persekolahan RM100 kepada 5.4 juta pelajar sekolah di seluruh negara.



 
Bersama sebahagian penerima bantuan persekolahan di SK Segambut

Bayaran bantuan persekolahan tersebut telah mula diberikan kepada ibu-bapa pelajar-pelajar sekolah rendah dan menengah di seluruh Malaysia bermula 15hb Januari 2013. Pihak sekolah telah diarahkan oleh pihak Kemeterian Pelajaran  untuk menyampaikan bantuan tersebut kepada ibu/bapa pelajar dan terpulang kepada ibu/bapa sama ada untuk menggunakan wang tersebut bagi membayar yuran piBG Sekolah atau sebaliknya. Pihak sekolah juga turut dimaklumkan perkara tersebut. 

Selain sekolah kerajaan yang mempunyai lima juta pelajar, bantuan tersebut turut diagih kepada pelajar sekolah lain seperti sekolah jenis kebangsaan, persendirian dan agama.
Bantuan itu diumum Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika membentangkan Belanjawan 2013. Ini adalah kali kedua pembayaran tersebut dilakukan yang meliputi semua pelajar sekolah rendah dan menengah tanpa mengira pendapatan keluarga.






 #BN4WP
#BNBagus



 

SP: Bagi ibu bapa yang tidak mahu mengambil bayaran tersebut, mereka boleh memulangkannya kepada sekolah yang mesti mengembalikannya kepada Kementerian Pelajaran.

UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN