Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Friday, March 23, 2012

Rafizi Ramli Kantoi




Pertunangan Anak PM : Selepas Penafian Shangri-La

Semua kita perlu maklum bahawa perkara pokok penipuan PKR dalam soal penganjuran Majlis pertunangan anak Perdana Menteri pada Jun 2011 ialah MAJLIS TERSEBUT DIBIAYAI DENGAN MENGGUNAKAN WANG RAKYAT. Setelah penafian dibuat Pejabat Perdana Menteri (PMO) pada hari yg sama pun, Rafizi mengadakan 8 tuntutan yg perlu dijawab Perdana Menteri pada keesokkan harinya, semuanya berkisar tentang dakwaannya pada bahawa wang rakyat digunakan untuk membayar kos majlis tersebut.

Tetapi setelah pihak Shangri-La sendiri menafikan bahawa wang kerajaan digunakan untuk membiayai majlis itu, tiba-tiba Rafizi mengubah kenyataannya dan mendakwa Perdana Menteri masih menyalahgunakan kuasa kerana menggunakan Pejabat Perdana Menteri (PMO) untuk menguruskan majlis tersebut. Dakwaan yg boleh membuatkan mana-mana pihak yg biasa menguruskan Pejabat Menteri Besar, Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor, Pejabat Pengarah Urusan di syarikat-syarikat besar. Aduyai, Rafizi buat lawak BODOH dan membuatkan rakyat Malaysia ketawa guling-guling.

Ini kerana, memang biasa untuk para pegawai di pejabat yg disebutkan di atas menguruskan hal-hal peribadi boss masing-masing. Tapi itu tidak membuktikan bahawa wang rakyat digunakan untuk membayar sebarang bentuk urusan peribadi. Rafizi perlu tanya dirinya sendiri, apa fungsinya sebagai CEO di pejabat Penasihat Ekonomi Selangor, kalau tidak menguruskan hal ehwal Anwar??

Penipuan dan putar belit macam ini yg kita perlu faham. Ini memang strategi pembangkang bila sudah tersepit. Dalam erti kata lain, tanpa sedar Rafizi mengakulah bahawa dakwaannya wang rakyat digunakan untuk membayar majlis tersebut tidak betul, sebab itu dia mengubah strateginya sekarang ya.


Ikuti kisah selanjutnya di GOSSIP RAKYAT






UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN