Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Tuesday, March 27, 2012

Anwar Fail Saman Fitnah RM100 juta Terhadap Nalla

nalla-anwar

Nampak gaya macam sudah ON. Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Senator Datuk S Nallakarupan akan berentap di mahkamah kerana dakwaan biseksual.Ketua Umum PKR itu pagi Isnin fail saman fitnah RM 100 juta terhadap bekas rakan tenisnya zaman beliau Timbalan Perdana Menteri kerana buat dakwaan itu dan juga akhbar Utusan Malaysia kerana siar dakwaan itu.

Saman berkenaan difailkan di kaunter pendaftaran Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Nalla Isnin lalu membuat dakwaan itu menerusi satu sidang akhbar.Khamis Anwar menghantar surat tuntutan RM100 juta padanya dan Utusan.Sabtu Nalla cabar Anwar samannya kerana sangat mahu bersemuka dengannya di mahkamah.

Apa yang menjadi tandatanya ramai sekarang apakah perbicaraan kes ini boleh cepat diadakan yakni sebelum pilihanraya umum ke 13 yang perlu diadakan sebelum April 2013.

Kebiasaanya penetapan perbicaraan kes ambil masa berbulan manakala prosidingnya pula boleh mereleret lama.Contohnya apa yang berlaku semasa perbicaraan kes liwat Saiful Bukhari Azlan.

Jadi hasrat rakyat Malaysia untuk tahu kedudukan dakwaan dan cabaran antara dua bekas sahabat itu besar kemungkinan tidak selesai sebelum PRU13.

Nalla dalam sidang akhbarnya Sabtu kata Anwar tidak pernah samannya sebelum ini sekalipun sudah membuat pelbagai dakwaan sejak keluar PKR pada tahun 2007.

Beliau mendakwa Anwar ambil tindakan undang-undang keatas dakwaan biseksual ini semata-mata kerana PRU13 sudah dekat.

Kata Nalla beliau akan mendedahkan segalanya tentang Anwar di mahkamah nanti.



Sumber : AGENDADAILY


Sebelum itu di blog AGENDADAILY juga melaporkan tentang blog ANWAR IBRAHIM yang menggunakan komen yang meng'HALAL"kan kemungkaran. Sila baca petikan di bawah ini:



Ini sudah nampak macam orang yang desperate sangat.Semua orang menjangka satu respon segera dikeluarkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada cabaran saman oleh Datuk S Nallakarupan kerana dakwa beliau biseksual.

Sebaliknya Ahad blog peribadi Ketua Umum PKR itu http://anwaribrahimblog.com terpaksa guna komen-komen pembaca terhadap berita sidang akhbar Nalla Sabtu yang disiarkan dalam portal pro pembangkang Malaysiakini.com untuk pertahan diri.

Paling memualkan ada satu komen itu menulis begini : Lastly, we don’t give a rats arse about Anwar’s sexuality, as long as he delivers justice, transparency and democracy to the long suffering rakyat.

Agendadaily menerima reaksi dari beberapa orang pembaca yang mempersoalkan dalam usaha untuk mempertahankannya... tukang komen itu sanggup meletakan seolah Anwar bukan beragama Islam.

Ini bila pembaca itu kata dia tidak peduli apa jua perlakuan seks Anwar... (Lastly, we don’t give a rats arse about Anwar’s sexuality)....

blog-anwar-komen

Lebih memualkan lagi ialah Anwar sendiri seperti merestui komen itu bila turut memuatkannya dalam blog peribadinya sendiri.

Bagi mereka kalau hendak 'mencari perlindungan' sekalipun janganlah sampai peringkat guna kata-kata menghalalkan apa yang haram.

Isunya ialah apakah orang Melayu dan Islam dapat menerima seseorang yang bercita-cita hendak jadi Perdana Menteri jika benar dia melakukan kemungkaran.

Sekalipun mungkin tukang komen yang mengunakan nama samaran Inspektor Klueso itu bukan Islam tetapi dia tidak sepatutnya mempersenda hukum Islam sampai peringkat cuba 'menghalalkan' kemungkaran.

nalla5-led

Sementara itu sehingga berita ini ditulis awal pagi Isnin,pihak Anwar mahupun peguamnya belum bagi beri sebarang respon samaada nak samam atau tidak Nalla.

Ini kerana surat tuntutan RM100 juta yang dihantar kepada Nalla dan Utusan pada Khamis lalu bukan merupakan satu proses tindakan saman.

Anwar sendiri yang ada acara di Permatang Pauh Ahad tidak menyentuh tentang cabaran Nalla.

Beliau hanya dok goreng pada hadirin dengan cerita-cerita indah mengenai dirinya.

Sebaliknya semasa Nalla buat sidang akhbar dakwa beliau biseksual pada hari Isnin lalu...pada hari Selasa Naib Presiden PKR, N Surendran yang juga seorang peguam segera membuat kenyataan memberitahu Anwar nak hantar notis tuntutan RM100 juta.

Apakah Anwar akan saman Nalla seperti yang diharapkan sangat oleh bekas rakan tenisnya itu...ini kita sama-sama tunggu


Lagi cerita tentang ini di SINI


UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN