Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Friday, July 27, 2012

UMNO Teruskan Tradisi Membela Rakyat @Rizalmanmokhtar #savewp

Apalah kiranya sedikit sumbangan daripada YAB Perdana Menteri (PM), Dato Seri Najib Tun Razak jika hendak dibandingkan dengan kesetiaan rakyat yang menyokong padu kerajaan Barisan Nasional (BN) dari dulu sehingga ke hari ini.


Kesetiaan rakyat menyokong penuh hasrat dan prinsip kerajaan meningkatkan taraf hidup rakyat Malaysia amatlah dihargai walaupun sokongan tersebut tidak ditunjukkan secara terbuka. Berkat sokongan rakyat, kerajaan melalui Yayasan Sepakat Malaysia (MySepakat) telah melancarkan program Sumbangan Kasih Sayang PM yang bertujuan khas membantu mencari, mengambil maklumat golongan sasaran.


MySepakat dengan kerjasama Pemuda UMNO Bandar Tun Razak telah turun padang bersama² dari pintu ke pintu menyampaikan sumbangan berupa barangan keperluan dapur untuk diserahkan kepada penerima yang dipilih melalui tinjauan dan kaji selidik yang dilakukan terlebih dahulu.


Antara penerima yang dikenal pasti adalah seperti ibu tunggal, ahli keluarga yang menghidap penyakit² kronik seperti kanser, parkinson dan sebagainya.

Apa yang diharapkan pada program kali ini ialah ianya berterusan dan bukan diadakan untuk waktu² tertentu sahaja. Kerjasama dengan badan bukan kerajaan (NGO) seharusnya dicontohi oleh semua pihak.


"Sumbangan kami ini diharapkan dapat meringankan beban keluarga penerima.
"Ini adalah tanggungjawab kita selaku wakil kepada kerajaan Barisan Nasional hari ini. Melalui program sebegini, kita dapat mengenali masyarakat dengan lebih dekat dan mendengar isi hati mereka".

"Ini kerana maklumat yang dikumpulkan tersebut boleh disalurkan kepada kerajaan melalui Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) atau Lembaga Zakat bagi mengenal pasti individu atau keluarga yang wajar dibantu secara berterusan".
-Datuk Rizalman Dato Mokhtar, Ketua Pemuda UMNO Bandar Tun Razak & Wilayah Persekutuan


Nota : Sumbangan Kasih Sayang PM ni merupakan sumbangan terus daripada Pejabat Perdana Menteri Malaysia kepada rakyat.
Buka laman Facebook MySepakat M'sia, klik sini.
 
Cerita Selanjutnya di SINI

UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN