Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Monday, July 30, 2012

Tanda Putera Menghantui Parti Rasis DAP??? @umbkl @mediaumno


Filem terbaru arahan Shuhaimi Baba berjudul "Tanda Putera" yang bakal menemui para penonton dan penggemar filem sejarah pada 13 September 2012 akan mencetuskan satu fenomena baru dalam industri filem tanah air.

Ini kerana wujud manusia-manusia yang sudah mula rasa tidak senang dengan jalan cerita dan kebenaran yang akan ditayangkan kepada penonton september ini.Filem yang diadaptasi daripada peristiwa 13 Mei 1969 ini sangat penting untuk pengetahuan generasi pasca peristiwa berkenaan kerana kisah-kisah seperti ini jarang diwar-warkan kembali kerana takut wujud sentimen perkauman.


Tetapi ,melalui bahan sejarah seperti ini yang difilemkan kembali pasti akan membuka mata generasi Y ketika ini yang masih belum faham dan kenal perjuangan pemimpin-pemimpin terdahulu dalam mengekalkan kestabilan dan keamanan negara daripada diragut oleh pengkhianat-pengkhianat negara yang sangat rasis dan masih kekal dalam politk Malaysia sehingga kini.

Sekarang ini,2 pelakon berbangsa Cina yang terlibat dalam lakonan dalam filem ini sedang dikecam hebat oleh bangsa mereka sendiri dengan kata mereka sudah menjual maruah bangsa mereka sendiri dengan berlakon dalam filem ini.Kenapakah DAP tidak menerima ini sebagai satu fakta sejarah dan terus menafikan kebenaran ini??


UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN