Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Thursday, May 3, 2012

PKR Tipu Wang Rakyat RM2 Juta????


Selepas kejayaan besar BERSIH 3.0, seperti yang dikemukakan oleh Anwar, PKR sedang menunggu tarikh 04.05.2012 untuk mengadakan Malam Gala yang dijangka dapat mengumpulkan dana yang besar untuk pilihanraya. Kalau menurut rakan-rakan di HQ, Anwar menjangka dan mengharapkan mendapat sumbangan sekurang-kurangnya RM2 juta pada malam gala itu sahaja.

Soalnya, bukan pasal RM2juta. Anwar nak RM2juta boleh dapat bila-bila. Tapi lebih kepada nak tunjuk kepada rakyat bahawa PKR ini susah dan masih memerlukan dana rakyat.



Ini semua soal imej dan persepsi. Jika Anwar kelihatan terlalu berkemampuan dan kaya; ia tidak sesuai dengan imej ‘demi rakyat’ yang ingin dibawa oleh Anwar sendiri. Itulah sebabnya, agenda malam gala ini nanti adalah kononnya usaha mencari dana kewangan pilihanraya.

Apakah anda percaya PKR masih mencari dana pilihanraya? Minta maaf cakaplah, kami yang dalam PKR sendiri pun tak percaya. Kami sendiri melihat bagaimana pemimpin peringkat Pusat dan Cabang, bergaya dengan kemewahan baru yang mereka peroleh sepanjang tempoh 2008-2012. Ramai kontraktor PKR yang mula merasa senang dan gembira dengan bantuan kewangan yang mereka peroleh hampir setiap masa.

Malam Gala PKR 2012 dikatakan disusun atur oleh mereka yang rapat dengan Azmin/Saifuddin/Shamsul Iskandar. Kumpulan Nurul Izzah/Nik Nazmi/Rafizi agak sedikit terkeluar daripada penganjuran Malam Gala ini. Sebab itulah, menurut kawan-kawan, teater ‘Madah Berhelah’ ini akan membayangkan bagaimana kumpulan-kumpulan dalam PKR sendiri terpecah dan tidak solid.




Azmin, menurut info, sudah menyusun kalangan kontraktor/sub-kontraktor PKNS untuk menyumbang kepada dana pilihanraya PKR. Sumbangan dana kepada Malam Gala ini sumbangan rasmi sahaja. Sumbangan yang tak rasmi sudah mencecah jutaan ringgit.

PKNS memang menjadi lubuk utama kepada kejayaan Malam Gala ini nanti. Azmin perlu buktikan bahawa dia mampu menyusun bala tentera korporat yang cukup bagi mempertahan Selangor. Ketika mana Azmin sendiri teruk dihentam dengan isu ‘moral peribadi’ yang sebenarnya sudah lama menjadi igauan di kalangan pemimpin tertinggi PKR.

Wujud teori yang berkata – bahawa pendedahan yang dilakukan oleh blogger pro-UMNO/BN ini sebenarnya hasil ‘feeding’ oleh pihak PKR sendiri. Setakat ini blog ini belum dapat buktikan. Mari kita sama-sama fokus kepada penganjuran Malam Gala PKR 2012. Berapa juta agaknya collection?

Malam Gala ini agenda ‘face saving’ kepada Azmin. Setelah terkantoi beraksi dengan gadis gebu, Azmin semakin kelam kabut dan tidak selesa. Khabarnya, Shamsidar tidak seperti Kak Wan, yang kuat menyokong Anwar dalam apa sahaja keadaan - REZQEEN HILL




UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN