Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Friday, May 4, 2012

Berguru Dengan Orang Cina Cara Berdemo Yang Betul

Kenapa kali ni ramai Cina turun berdemo???


Untuk sesiapa sahaja yang berminat berdemonstrasi lagi pada masa hadapan, sila ikut petua cara masyarakat Cina berdemonstrasi.
Tips ini penting terutama kepada bebudak Melayu yang akan join kalau ada lagi siri Bersih selepas ini. Orang Melayu selalu over sampai terbawak-bawak, so kenalah bagi panduan.
Tips ni macam work smart la, dont have to work hard. kita ubah jadi demo smart, not demo samdol.
1) Banyak buat bising dan bakar sentimen di Facebook dan Twitter serta medium sosial lain. Kalau banyak masa lapang, mula buat camni berbulan awal.Pemuda Cina banyak buat camni. Risiko sangat rendah kalau camni tapi boleh menyumbang memporak-perandakan negara.
Sebelum, semasa dan selepas demonstrasi. Buat camni. Gagah tak ingat maki hamun orang dan kerajaan di Facebook. Namun hari demonstrasi tak turun, cuma teruskan mengutuk dan membakar semangat di media sosial.
2) Kalau untuk Bersih, datang pakai baju warna kuning tapi cop lain. Contohnya, baju kuning tapi gambar babi. Buat-buat macam join demo Bersih tapi bila dengar polis mula nak bertindak, berlari masuk ke shopping complex terdekat, buat-buat shopping dan minum-minum dengan rakan-rakan (kalu macam Bersih 3.0 semalam, sepatutnya masuk Sogo). Budak Melayu ramai yang terus duduk nak lawan polis, sedangkan remaja Cina lari duduk pusat membeli-belah. Bijaklah sikit. Last-last free kena angkut duduk balai.
3) DAP ka, MCA ka- gaduh pun untuk faedah bangsa sendiri sahaja. Apa boleh dapat melalui kerajaan – MCA taram. Apa kena bagi tekanan dalam Parlimen – DAP muncul. Bila MCA dan DAP tak boleh nak bagi nampak kat orang Melayu yang diaorang rasis sangat dalam sesuatu isu – maka ketika itulah munculnya dajal dalam bentuk Dong Key Zhong (Dong Jiao Zhong ke apalah nama pertubuhan tu). Puak ni pulak akan bagi tekanan tanpa peduli kena label rasis ke apa.


Jadi secara prinsipnya, pergi demo berjuang untuk faedah sendiri. Sentiasa fikir diri sendiri dalam apa keadaan pun. Jangan jadi kuda tunggangan sesiapa.
4) Satu jam sebelum demonstrasi bermula, pastikan muncul di kawasan demonstrasi, kalau boleh duduk barisan hadapan untuk menampakkan macam bersemangat. Pemuda DAP banyak buat camtu.
Dan setengah jam sebelum ia benar-benar bermula, pastikan anda hilangkan diri di medan selera atau kompleks membeli-belah terdekat.
5) Pastikan turun bawak pasangan yang seksi, kalau boleh awek pakai seluar pendek dengan andaian polis tak kacau pasangan bercinta.
6) Buat-buat bawak borang kaji selidik, bila polis tahan, cakap buat kaji selidik dengan rakyat. Bawak dua tiga helai borang aje pun dah cukup. Lepas tu bila polis beredar, jerit balik polis tu anjing.
7) Pemuda Cina kalau datang mesti buat-buat tayang tatoo kat badan walaupun sekadar kain sarung tangan yang gambar tatoo. Kononnya polis akan gentar pasal yang datang tu taiko besar. Budak Melayu pun kena pikir benda-benda camni. Setakat topi tiga line buat apa, kang ada yang ingat kerja jaga lampu isyarat ke apa.
8) Kalau demonstrasi tengah hari buta, pastikan bawak air dalam botol 1.5 liter, tak mau lebih tak mau kurang. Satu untuk elak mati kehausan, kedua dijadikan senjata untuk takutkan polis dari menghampiri anda.
Semua tips ini adalah berdasarkan pengalaman dan pemerhatian beberapa orang wartawan Mynewshub yang bertugas di sekitar kawasan Dataran Merdeka semalam.
Ini bukan entri rasis, tapi realiti untuk bagi pemuda dan bangsa Melayu faham agar jadi jadi bodoh. Kalau tak puas hati pun, gunalah saluran yang lebih bijak lain kali.


Sumber: MYNEWSHUB dan BUKAN SEKADAR POLITIK

UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN