Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Thursday, December 20, 2012

BONGKAR Bah. 1: Fitnah & Penipuan Si @RafiziRamli #1Malaysia #TolakFitnah #TolakPR @Najibrazak @umbkl

Seperti dijanjikan, hari ini Part 1 untuk membongkar penipuan yang dilakukan oleh Pakar Strategi PR, Rafizi Ramli Lembu berhubung dengan NFC. 

Meh baca perlahan-lahan.

Pertama sekali, tiada dan tidak pernah ada 5,000 ekar tanah diberikan secara percuma kepada Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFCorp) untuk projek Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) seperti yang didakwa oleh Rafizi yang mewakili Pembangkang.

Lihat di bawah muka depan contract antara Menteri Besar mewakili kerajaan Negeri Sembilan dan NFCorp.


Ini antara penipuan Rafizi dalam isu NFC yang kini dibongkar :

1.
Tidak ada juga sasaran pengeluaran sebanyak 330,000 kepala lembu dalam pelaksanaan projek daging lembu ini.

2.
Tidak ada juga mana – mana transaksi pembelian secara tunai sebuah kereta Mercedes Benz.

3.
Tidak ada juga mana-mana pinjaman yang diambil dari bank – bank untuk membeli lapan lot pejabat di KL Eco City untuk digunakan oleh NFCorp

TETAPI yang pasti adalah pembohongan yang cukup dasyat, fitnah, tohmahan dan penipuan untuk memberi gambaran yang salah terhadap Datuk Seri Shahrizat Jalil oleh Rafizi Ramli yang diketahui umum merupakan isteri kepada Chairman NFCorp.


Ini dilakukan semata - mata untuk mewujudkan kemarahan orang ramai dan menghasut kerajaan untuk mengambil tindakan terhadap pengerusi NFCorp. Rafizi dalam tweet mengesahkan tuntutan ini. Blogger journo Fabiani Azmi akan merungkai satu persatu penipuan Rafizi Ramli di dalam blog ini.

Di dalam Islam,
"fitnah, perbuatan berbohong, dianggap lebih teruk daripada membunuh", sila baca surah Al-Baqarah Ayat 191 di bawah,


Rafizi perlu bertaubat atas segala pembohongan, fitnah, tohmahan dan penipuan yang telah dilakukan selama 12 bulan ini. Dalam hampir sedozen penipuan yang dilakukan oleh Rafizi, kami di KL Chronicle bersama sahabat journo Fabian Azmi akan merungkai satu persatu isu ini untuk membuktikan kepada rakyat bahawa pihak pembangkang hanya pandai memfitnah dan menipu sahaja.

Bagi mencapai cita cita politik beliau, Rafizi Ramli telah membunuh rancangan kerajaan selama 10 tahun iaitu dengan membunuh projek keselamatan makanan dalam memenuhi objektif kerajaan iaitu
Dasar Daging Nasional (Sektor Ruminan) 2006.

Dasar ini akan memastikan Malaysia boleh berdikari dalam pengeluaran daging lembu dan dalam masa yang sama Malaysia mempunyai 'stok' yang mencukupi bagi menghadapi sebarang kemungkinan seperti kekurangan makanan dalam masa kesusahan, bencana, sekatan atau peperangan. Ia telah dijangkakan bahawa menjelang 2015, Malaysia akan mempunyai 40% daging keluaran tempatan.

Projek NFC telah dicadangkan oleh kerajaan dan menjelang tahun 2010, kemajuan ke arah matlamat ini telah menjadi realiti apabila 8,897 ekor lembu telah diimport yakni 11% melebihi sasaran asal.

Tetapi akibat iri hati dan penuh sifat benci terhadap kerajaan yang telah dipupuk oleh kepimpinan PR, Rafizi telah ditugaskan untuk menjatuhkan project NFCorp. Pemerhati politik percaya ia adalah cara ataupun jalan terbaik untuk menjatuhkan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Ketua Wanita UMNO yang mempunyai penyokong setia hampir 1.3 juta wanita UMNO, yang dirasakan sebagai penghalang utama Pembangkang menuju ke Putrajaya.


Rafizi berbohong kepada rakyat Malaysia apabila beliau berkata angka pengeluaran bagi projek NFC telah menunjukkan kegagalan. Rafizi berbohong bahawa sasaran pengeluaran NFC tahunan adalah 330,000 ekor lembu. Jika angka ini dinilai sebetulnya, ia terbukti Rafizi tidak pernah membaca dan melihat Dokumen Pelaksanaan Perjanjian yang ditandatangani antara NFCorp dan Kerajaan Malaysia.

Dalam keghairahan untuk dilihat sebagai a 'political juggernaut', beliau dengan sengaja telah menipu rakyat di mana 'on record' beliau telah memberitahu rakyat Malaysia bahawa NFCorp dikehendaki mengeluarkan 330.000 lembu. Walau bagaimanapun, mengikut Perjanjian Pelaksanaan yang kami telah lihat, sasaran yang dirancang untuk NFCorp hanya 8,000 ekor lembu bagi tahun 2010 yang beransur-ansur meningkat kepada 60,000 ekor lembu menjelang 2013.


Dan jika petani kontrak di bawah Program Pembangunan Usahawan diberi peluang untuk mengambil bahagian, secara kumulatif 246,000 ekor lembu dapat dikeluarkan menjelang tahun 2015.

Kenyataan Rafizi yang mengatakan NFCorp harus mengeluarkan 300,000 ekor lembu terbukti hanya merupakan satu penipuan! Target utama beliau hanya ingin memburukkan Datu Seri Shahrizat Jalil, Kerajaan Barisan Nasional dan UMNO khususnya untuk memastikan Anwar Ibrahim dapat menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Kenyataan beliau, yang boleh diklasifikasikan sebagai manipulasi politik ini sebenarnya sangat dangkal. Dalam mana – mana perjanjian, tempoh konsesi adalah 30 tahun di mana kadar pengeluaran maksimum akan dicapai. Rafizi sebagai seorang akauntan, nampak sangat kebodohanya apabila kadar optimum itu diberitahu harus dicapai pada tahun 2012 atau sebenarnya Rafizi sedar akan hal ini tetapi seperti yang dikatakan di atas, beliau mempunyai sifat busuk hati dan meneruskan agenda menjatuhkan orang² kuat kerajaan.

Mercedz Benz


Selain fitnah berkaitan production NFCorp, Rafizi Ramli juga telah menipu dalam kes pembelian sebuah kereta Mercedez Benz yang berharga RM 534,000. Rafizi telah menyebut bahawa kereta Merz ini dibeli secara TUNAI daripada dana NFCorp. Ini sebenarnya
TIDAK PERNAH berlaku. Kereta Mercedez itu telah diberi dengan downpayment 10% seperti kebiasaan dan perjanjian sewa beli dengan pihak bank telah ditandatangani.

Pembayaran pendahuluan ini telah dibayar daripada keuntungan yang dijana daripada penjualan daging lembu dan bukannya datang daripada pinjaman NFC. Pendapatan RFC untuk 2010 'double digits'.
.
Terus terang, hari ini boleh dikatakan semua orang mempunyai kereta Mercedes. Jika anda melihat ke kiri atau ke kanan di lebuh raya, anda akan melihat banyak Mercedez Benz dan ia tidak pernah menjadi isu.

Yang menariknya dan dilihat hipokrasi Rafizi apabila beliau sungguh berminat berkaitan hidup Datuk Seri Shahrizat tetapi buat² tidak tahu mengenai kemewahan Wakil² Rakyat dari Pakatan Rakyat terutamanya MP PKR Ampang Zuraida Kamaruddin yang hanya empat tahun yang lalu telah memandu MyVi, kini mempunyai koleksi kereta termasuk Mercedes Benz. Jika dilihat Zuraida hanya seorang Ahli Parlimen pembangkang yang mendapat gaji terkumpul dan elaun sebanyak RM12,000 sebulan.


Apakah sumber-sumber lain yang beliau ada sehingga membolehkan beliau mempunyai empat kereta termasuk Volvo dan Mercedes Benz? Peliknya kenapa Rafizi Ramli enggan mengutarakan hal sebegini yang jauh lebih dasyat berbanding isu NFCorp? 

Dalam episod seterusnya, penulis akan menawarkan lebih banyak contoh penipuan, salah nyata dan gangguan yang dilakukan Rafizi Ramli dan geng² keji beliau. Kita dedahkan perlahan² sehingga PRU akan datang adalah penghujung nafas politik PR. Terdapat lebih daripada sedozen pendedahan akan dilakukan nanti.
 
 

UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN