Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Tuesday, June 26, 2012

SHEB Terus Berbakti #BN4WP #BNBAGUS @SHEBMALAYSIA @NajibRazak @rizalmanmokhtar @umbkl @mediaumno @TengkuAzman @ahmadmaslan


Sebut sahaja Sekretariat Hal Ehwal Bandar atau lebih dikenali dengan panggilan ringkasnya SHEB iaitu merupakan sebuah biro di bawah Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia yang telah didaftarkan sebagai sebuah badan NGO sekitar tahun 2010.

Cabang SHEB antaranya terlibat secara langsung dengan masyarakat dengan mengambil pelbagai langkah progresif mengatur aktiviti melalui pelbagai cara antaranya menganjurkan sesi dialog antara penduduk dengan agensi kerajaan bertujuan mengetengahkan masalah dan kehendak penduduk setempat secara langsung.


Hari ini SHEB dengan slogan "Kami Memahami" terus menerus menyumbang bakti kepada masyarakat di bandar yang masih memerlukan sokongan daripada badan ini. Aktiviti mingguan SHEB adalah mengedarkan makanan kepada kumpulan gelandangan di sekitar bandaraya Kuala Lumpur melalui program 'Food For Life'. Begitu juga SHEB turut berperanan menyampaikan bantuan kepada golongan-golongan yang memerlukan tanpa mengira masa, ketika dan juga pegangan politik.


Tengku Azman Tengku Zainol Abidin antara individu peneraju yang bertanggungjawab memastikan SHEB terus mendapat tempat di hati masyarakat umumnya. Sehingga tahun 2011, SHEB telah berkhidmat kepada lebih 200,000 rakyat Malaysia.

Angka ini jika ditambah untuk tempoh 6 bulan pertama 2012, mungkin akan terus meningkat mendadak kerana dengan ada nya budak-budak mahasewel yang berkhemah kelaparan di Dataran Merdeka, dua bulan lepas.


Pada petang ini (26 Jun 2012), SHEB akan mengadakan sambutan minggu ke 120 'Food For Life' di Perkarangan Masjid India, Kuala Lumpur sekitar jam 5.00 petang. Majlis ini akan turut disertai bersama Timbalan Menteri Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan yang juga merupakan Ketua Penerangan UMNO.


Untuk yang berkesempatan, mari bersama turut serta.



SHEB Terbaik,
UMNO Bertambah Bagus


Sumber : REZQEEN HILL

UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN