Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Tuesday, April 17, 2012

@UstazAzharIdrus - Pinjaman PTPTN Wajib Bayar Semula

Saya akui sebenarnya saya bukanlah followers penceramah Ustaz Azhar Idrus tetapi apabila beliau mengutarakan pendapat mengenai pinjaman PTPTN ni saya agak bersetuju. Oleh itu saya ingin berkongsi bersama pembaca sekalian.



Dulu korang beriya² kan post isu² semasa kalo Ustaz Azhar Idrus ni menyokong sebelah pihak pembangkang. Sekarang ni Ustaz Azhar Idrus kata pinjaman yang dibuat, wajib dibayar semula. Adakah korang tak setuju?

Contoh paling mudah saya berikan kepada mahasewel semua.

Saya pinjam duit dari kalian RM1,000. Saya janji akan bayar dalam tempoh sekian sekian sekian. Tapi selepas beberapa bulan, saya katakan. Saya takmo bayar duit RM1,000........sila ke REZQEEN HILL untuk cerita selanjutnya



SP: Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud: "Berhati-hatilah kamu dalam berhutang, sesungguhnya hutang itu mendatangkan kerisauan di malam hari dan kehinaan di siang hari" - Riwayat Al-Baihaqi

Pengajaran hadis:

Hutang wajib dibayar sesuai dengan waktu yang dijanjikan iaitu tidak menangguh-nangguhkannya. Adalah berdosa bagi orang yang sengaja tidak mahu membayar hutangnya walau sekecil manapun hutang tersebut.

UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN