Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Wednesday, November 14, 2012

#YBPencuri Dahlah Pencuri, Bodoh pulak Tue. Shame on You yang mengaku diri tue Rakyat MALAYSIA.


Pagi ni saya saja² merayau ke Facebook² milik Ahli Parlimen. Bak kata orang nak amek mood buat kerja lah katakan (mati saya kalau bos gua baca ni).

Usha punya usha, ternampaklah satu posting dari Ahli Parlimen Seputeh merangkap ADUN Kinrara, siapa lagi kalau bukan Teresa Kok yang anti Islam tu.

Statusnya pagi ini..

"..menziarahi keluarga mendiang Ma Yusof Bin Jumari.."

Saya tak berminat mempersoalkan kerja amal yang dilakukan oleh beliau sebab itu memang tanggungjawabnya sebagai MP tapi saya terkilan dengan penggunaan bahasa yang tidak betul oleh seorang warganegara Malaysia yang bergelar WAKIL RAKYAT.

Apa kejadahnya wakil rakyat PR ni menggunakan perkataan mendiang kepada orang Melayu + Islam. Perkataan yang sebetulnya adalah Allahyarham ataupun Arwah atau paling jahanam pun Si Mati. Apa punya bongoklah si Cina DAP anti Melayu & Islam ni.

Jangan pulak lepas ni, dia sendiri nak minta sebutan Allahyarham dan Arwah ditukarkankepada Mendiang seperti yang pernah dilakukan oleh beliau menambah nama² jalan daripada bahasa Melayu & Jawi ditambah kepada bahasa Cina dan India.


"Teresa Kok wajib sensitif dengan Islam, jangan sesuka hati mak bapa kamu gunakan panggilan yang tidak bersesuaian dengan orang Muslim !!" - RH

Sebagai wakil rakyat, Teresa Kok sepatutnya arif mengenai penggunaan bahasa yang betul dan baik. Perlu peka dan sensitif bukannya dengan nilai RM2,500 yang diberikan tu membolehkan dirinya mengeluarkan statement sedemikian rupa.

Contohnya tetap sama, jika seseorang itu mati. Kita tidak boleh menggunakan perkataan si polan telah Mati ataupun Mampus tetapi lebih baik menggunakan perkataan Meninggal Dunia supaya waris atau keluarga tidak merasa dan terguris hati.

Mungkin masa sekolah dulu, Teresa Kok gagal dalam subjek Bahasa Malaysia.

Next PRU13, pengundi perlu memilih calon yang benar² boleh berbicara dalam bahasa Melayu dan memahami serta menjaga sensitif semua bangsa di sini.


Mendiang = Allahyarham / Arwah


KURANG AJAR KAMI MASIH BERADAB,
BIADAP KAMU TIDAK BERTEMPAT
SP : Hello YB tunggu apa si Nurul Izzah perjuangkan tentang kebebasan beragama bagi semua kaum menjadi kenyataan baru kau boleh guna Mendiang dekat semua orang. 

UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN