Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Thursday, November 1, 2012

Jom Download borang BR1M 2.0. Terima kasih PM @NajibRazak @umbkl #BNBagus




Sewaktu pembentangan Bajet 2013 yang lalu, Perdana Menteri telah bermurah hati untuk meneruskan BR1M yang sebelum ini telah pun dilaksanankan dengan BR1M 2.0. BR1M atau Bantuan Rakyat 1Malaysia ini diperluaskan lagi kepada golongan bujang yang mempunyai gaji dibawah RM2000. Berikut adalah syarat kelayakan permohonan BR1M 2.0 untuk sesi 2013.




Syarat Kelayakan BR1M 2013
Bujang
  • Syarat kelayakan (bujang) : Anda mesti berstatus bujang berumur 21 tahun ke atas yang berpendapatan tidak lebih RM2,000 sebulan. 
  • Jumlah Bantuan BR1M 2.0 Bajet 2013 Malaysia : RM250. 
  • Jumlah Penerima : 2.7 juta individu bujang. 
  • Tarikh Pembayaran : Awal 2013


Isi Rumah
·    Syarat kelayakan (bekeluarga) : Isi rumah berpendapatan RM3,000 sebulan ke bawah. 
·    Jumlah Penerima : 4.3 juta isi rumah. 
·   Jumlah Bantuan BR1M 2.0 Bajet 2013 Malaysia : RM500 (kekal seperti pada pusing pertama). 
·    Jumlah Penerima : 2.7 juta individu bujang. 
·    Tarikh Pembayaran : Awal 2013



Mana-mana penerima bantuan BR1M Malaysia sebelum ini tidak perlu mendaftar kali kedua tetapi sekiranya terdapat perubahan alamat tempat tinggal atau perubahan nama ketua isi rumah perlulah membuat permohonan baru.

Di mana borang boleh didapati?
  • Datang sendiri ke kaunter di Pejabat Pembangunan Negeri, Pejabat Daerah dan Pejabat Lembaga Hasil Dalam Negeri di seluruh negara. 
  • Semasa datang mendaftar kelak, dokumen wajib yang perlu di bawa pastilah borang pendaftaran bantuan BR1M 2.0 Malaysia, Salinan Mykad/kad polis/kad tentera dan jika perlu bawa sekali salinan gaji anda. 
ataupun boleh muat turun borang tersebut di sini
 

UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN