Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Sunday, October 14, 2012

@umbkl: SOLIDARITI GEREJA BERSAMA @cmlimguaneng

Baru - baru ini kita disajikan dengan cerita dimana ketua menteri Pulau Pinang Joseph Lim Guan Eng telah berjumpa dengan 300 paderi - paderi Christian di Pulau Pinang.

Merujuk kepada cerita yang dikeluarkan Malaysiakini, Lim Guan Eng telah meminta paderi - paderi dan gereja untuk memainkan peranan yang lebih kuat "menentang ketidak adilan".

Slogan menentang ketidakadilan ini penulis berpendapat konsisten dengan perjuangan reformasi Anwar Ibrahim dan parti keadilan rakyat. Tetapi persoalan nya disini keadilan untuk siapa? Untuk rakyat atau Anwar Ibrahim?

Nampak sangatlah pihak gereja sekarang ini berkomplot dengan pihak DAP & Anwar Ibrahim untuk memastikan kejatuhan kerajaan Barisan Nasional. Tetapi persoalannya mengapa pihak gereja anti kerajaan sedangkan selama ini orang christian dijaga dan diberi sepenuhnya kebebasan untuk menganuti agama mereka.



Sumber: The Kuala Lumpur Chronicle
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN