Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Wednesday, November 28, 2007

Siapa Lawan Siapa?

Demam pemilihan pucuk pimpinan parti di peringkat bahagian-bahagian pun dah mula terasa. Tak ketinggalan jugak di peringkat pimpinan Puteri UMNO Bahagian-bahagian. Bukan demam pilihanraya aje yang dah merebak. Time-time nilah semua ‘bakal-bakal calon’ mula kelihatan dalam majlis-majlis dan program-program yang dianjurkan. Time ni jugaklah individu yang tak pernah turun ke kawasan-kawasan setinggan dah pandai kotorkan kasut Guess & Gucci untuk turun ke kampung-kampung setinggan dan semua tu semata-mata untuk memancing undi. Bila lagi masa yang sesuai untuk meng’up’kan diri sendiri kalau bukan dari sekarang. Sekurang-kurangnya tahun depan masa nak bertanding orang pun dah kenal. Peluang nak menang pun cerah secerah matahari.

Waktu pemilihan nilah kita boleh kenal siapa sebenarnya kawan dan siapa lawan. Kawan baik boleh bertukar jadi seteru semata-mata nakkan jawatan. Tiada lagi kompromi, dah tak boleh nak dok bincang macam adik-beradik. Waktu pemilihan jugalah menjadikan kita sebagai manusia yang tak tahu mengenang budi. Jadi kacang lupakan kulit. Kita boleh berubah jadi individu yang pentingkan diri sendiri.
Tapi sebenarnya pemimpin-peminpin yang macam ni adalah pemimpin bermusim. Yelah sama gak macam hujan. Bermusim. Kadang-kadang ribut, banjir. Sebenarnya tak salah kalau kita nak bertanding tapi biarlah kena dengan caranya. Jangan terlalu ghairah mengejar kedudukan hingga terhakis nilai-nilai murni dalam diri.

Harap-harap apa yang pernah terjadi pada pemilihan pucuk pimpinan Puteri UMNO Bahagian Segambut pada tahun 2004 tidak akan berulang lagi. Jadikan sejarah lama sebagai pengajaran dan iktibar. Perjuangan kita adalah sama bukan untuk diri sendiri tetapi untuk bangsa, agama dan negara.




HIDUP TAK HEBAT TANPA CABARAN!!

UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN