Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Friday, September 7, 2012

PRU13 - Bakal Menamatkan Karier Politik @Khalid_Ibrahim???? @umbkl


SP rasa para pengundi di BTR pasti akan "Kecewa" apabila membaca artikel yang akan SP tulis ni. Sebelum ini digembar-gemburkan Khalid akan bertanding di kerusi kepunyaan Nurul Izzah di Lembah Pantai tapi nampaknya aura RNC lebih hebat di Lembah Pantai so nampaknya takde chance untuk Khalid mencelah di sana.



Nampaknya Khalid tidak akan mempertahankan kerusi BTR, Ijok maupun Lembah Pantai. Khalid berkelana ke kawasan yang baru. Lihat di bawah


Apa agenda PKR meletakkan Khalid di kawasan tersebut? Untuk rekod kedua2 kawasan tersebut bukanlah kubu kuat PR. Sewaktu PRU yang lepas wakil PKR untuk DUN Bukit Melawati, YB Muthiah A/L Maria PIllay telah menewaskan wakil BN dengan majoriti yang tipis iaitu sebanyak 297 undi sahaja terlalu rendah jika dibandingkan dengan DUN Ijok yang dimenangi oleh Khalid sewaktu PRU12 tempohari sebanyak 1920 majoriti undi.







Manakala bagi Parlimen Kuala Selangor, wakil PAS memenangi kerusi tersebut dengan majaoriti undi yang tak sampai 1000. SP rasa mungkin ada sebab kenapa Khalid sanggup memperjudikan masa depan politik beliau yang cerah di Ijok. Mungkin PKR ada calon favorit lain yang akan diletakkan di Ijok sekaligus bakal menjadi calon Menteri Besar Selangior yang baru?



Sama2lah kita tengok dan lihat apa lagi percaturan politik PR/PKR yang seterusnya. Mungkinkah berbaloi pengorbanan yang dilakukan oleh Khalid Ibrahim atau sebenarnya belum cukup lagi walaupun sebijik bas dah Khalid  "sewakan khas" bagi kemudahan PR untuk siri jelajah temberang rakyat.


Sumber: REZQEEN HILL



SP: Simpati kat Khalid Ibrahim.............hahahaha

UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN