Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Wednesday, February 29, 2012

THE STAR : Antara Sengaja Atau Tidak?????

SP tertarik dengan 1 artikel yang SP baca dari 1 blog berkenaan Akhbar The Star dan Eryka Badhu. Apa yang menarik perhatian SP bukanlah cerita konsert Eryka Badhu yang dibatalkan ataupun gambar kontroversi Eryka Badhu yang diterbitkan dalam akhbar berkenaan tetapi ianya tentang sikap akhbar tersebut yang pada pendapat penulis blog tersebut seolah-olah sengaja ingin memancing kemarahan umat islam.

Petikan Artikel dari KHAZANAH MINDA POLITIK MELAYU

Bukan kali pertama akhbar The Star menghina Islam tetapi ini kes kali kedua yang terang ada niat jahat membangkitkan rasa marah dikalangan orang Islam. Apakah akhbar yang dimiliki sepenuhnya pegangan oleh orang cina mula menyemarakan api kemarahan orang Islam dan Melayu. Kalau itu niatnya,baik hentikan niat itu sekarang.

Ini berikutan penyiaran artikel oleh editor kapir harbi The Star dalam kolumLiving Of The Wall mempromosi artis Amerika Syarikat ERYKAH BADUuntuk persembahan konsertnya di Malaysia. Ternyata ada niat untuk menghina Islam dengan menyiarkan gambar besar di kolum terbabit ERYKAH BADU dipenuhi bandanya dengan tatoo tertera kalimah Allah.

Timbul persoalan, dalam berpuluh ribu gambar penyanyi ini mengapa The Star memilih gambar ini untuk disiarkan.

Lihat gambar:

Masa-kan The Star terlepas pandang…editor memang sengaja menghina Islam..

Sebelum ini The Star telah menimbulkan kemarahan ketika umat Islam Malaysia ingin menyambut kedatangan bulan ramadhan dengan penyiaran artikel promosi dalam sisipan juadah ramadhan yang turut sekali promosi menu daging babi didalam sisipan tersebut.

Paling kontroversi sisipan ramadhan ada menu babi…



Sila baca di SINI untuk cerita penuh






SP: SP fikir ada kebenaran atas apa yang disuarakan dalam blog KHAZANAH MINDA POLITIK MELAYU berkenaan akhbar tersebut. Sebelum ini akhbar ini telah menimbulkan kontroversi apabila menerbitkan artikel berkenaan dengan promosi Ramadhan yang mana turut diselitkan sekali promosi DAGING BABI. Adakah editor akhbar ini tidak peka dengan sensitiviti masyarakat Melayu yang beragama Islam yang membaca akhbar tersebut? Apakah tujuan beliau berbuat demikian? Mungkinkah sengaja editor tersebut ingin memancing api kemarahan dan kebencian umat islam? Adakah ianya cukup dengan hanya sekadar pernyataan maaf yang dikeluarkan? Setiap yang berbuat salah memang berhak mendapat kemaafan tetapi adakah ianya patut dimaafkan apabila kesalahan yang sama dilakukan berulang kali? Mungkin dah sampai masanya pihak yang berkaitan mengambil tindakan yang sewajarnya ke atas akhbar berkenaan.



UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN