Followers

Untuk Makluman

Segala pendapat dan pandangan penulis blog adalah pandangan peribadi tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang masih hidup atau yang telah pergi dan juga BUKAN MEWAKILI SUARA dan PANDANGAN RASMI PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN SEGAMBUT DAN PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA.

Wednesday, May 30, 2012

Kebakaran di Segambut. Di mana Ahli Parlimen Segambut? @limlipeng @JDB27


KUALA LUMPUR: Empat unit rumah setinggan berhampiran Bulatan Segambut di sini musnah dalam satu kebakaran hari ini mengakibatkan 15 penghuni kehilangan tempat tinggal.

Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam insiden kebakaran kira-kira jam 8.00 pagi itu kerana semua penghuni rumah terbabit sempat menyelamatkan diri, kata Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Sentul, Khadiron Md Diah.








"Kita masih siasat punca kebakaran dan jumlah kerugian," katanya kepada pemberita di tempat kejadian, sambil menambah api berjaya dipadamkan dalam tempoh 30 minit oleh tiga jentera bomba dari Balai Bomba Hang Tuah, Balai Bomba Jinjang, Balai Bomba Sentul dan bomba sukarelawan dari Bukit Bintang.




Seorang mangsa, Yong Wai Yan, 21, berkata dia tidak menyedari rumahnya sedang terbakar kerana nyenyak tidur dan mula sedar apabila terasa panas dan kedengaran orang menjerit.

"Hanya saya seorang di rumah kerana mak dan ayah keluar bekerja. Saya tidak sempat mengeluarkan barang-barang di rumah termasuk wang tunai RM10,000.




"Kerugian dianggarkan sebanyak RM30,000 secara keseluruhan termasuk barangan elektrik, pakaian, perabot dan lain-lain lagi,"katanya.

Seorang lagi mangsa, Alan Sam Khai Long, 36, berkata dia menyedari kebakaran berlaku apabila ada orang menjerit mengatakan rumah terbakar.

"Saya perasan orang menjerit kira-kira jam 8 pagi dan saya menyelamatkan diri secepat mungkin termasuk ahli keluarga dan barangan yang lain. Saya hanya sempat mengeluarkan barang-barang seperti mesin basuh, televisyen dan pakaian sahaja...yang lain tidak dapat diselamatkan," katanya yang masih terkejut dengan insiden itu dan memikirkan di mana keluarganya akan tinggal selepas ini


Sumber Berita Harian




SP: Tahniah buat Pengerusi Penyelaras BN Segambut, Puan Jayanthi Devi Balaguru yang telah turun melawat dan menghulurkan bantuan kepada mangsa kebakaran. Warga Segambut dah seharusnya punya pilihan yang tetap untuk mengundi Barisan Nasional untuk PRU13 nanti. YB kita yang sekarang ni nampaknya terlalu sibuk dengan urusan2 di kawasan lain. Apa kata kita bagi dia berehat pulak dan kita pilih calon yang betul2 nak buat kerja di Segambut.


UNDILAH BARISAN NASIONAL ### VOTE FOR BARISAN NASIONAL

No comments:

SOAL HATI: ANTARA TUNTUTAN & IDAMAN